Що таке SEO і як це працює?
Маркетинг

Що таке SEO і як це працює?

Зміст

Ви на початку свого шляху до оптимізації пошукових систем (SEO)? Можливо, ви чули, що SEO може допомогти залучити трафік на вебсайт і підвищити рейтинги в пошукових системах.

Що таке оптимізація пошукових систем (SEO)?

Почнемо з очевидного питання: що саме таке SEO?

SEO розшифровується як «Search Engine Optimization», що означає процес залучення трафіку з безкоштовних, органічних, редакційних або природних результатів пошуку в пошукових системах. Його метою є покращення позиції вашого вебсайту на сторінках результатів пошуку (SERPs). Пам’ятайте, чим вище розміщено вебсайт, тим більше людей його побачать.

Головна порада

SEO більше не обмежується лише пошуковими системами, такими як Google чи Bing. Важливим також є оптимізація для соціальних мереж, таких як YouTube і TikTok, оскільки люди звертаються до соціальних мереж, щоб знайти інформацію.

Які три основні складові SEO?

Хоча SEO часто змінюється в дрібних деталях, його основні принципи залишаються незмінними. Ми можемо розділити SEO на три основні компоненти або стовпи, які вам потрібно знати та регулярно застосовувати:

Технічна оптимізація. Технічна оптимізація включає діяльність на вашому сайті, спрямовану на покращення SEO, яка не пов’язана з контентом. Зазвичай це відбувається за лаштунками. Простий приклад технічної оптимізації – подання вашої карти сайту в Google.

Внутрішня оптимізація на сторінці(on-page). Оптимізація на сторінці – це процес забезпечення релевантності контенту на вашому сайті та надання відмінного користувацького досвіду. Це включає таргетинг правильних ключових слів у вашому контенті та може бути виконано через системи управління контентом, такі як WordPress, Wix, Drupal, Joomla, Magento або Shopify.

Зовнішня оптимізація поза сторінкою(off-page). Оптимізація поза сторінкою – це процес покращення пошукових рейтингів вашого сайту через діяльність за межами сайту. Це здебільшого здійснюється за допомогою високоякісних зворотних посилань, які допомагають побудувати репутацію сайту.

Платний пошук проти органічного пошуку – відмінності та схожості

На початку важливо розуміти відмінності та схожості між органічним, природним пошуком, синонімічним з SEO, та платним пошуком.

Які відмінності між платним та органічним пошуком?

Є п’ять ключових відмінностей між платним та органічним пошуком. Розглянемо кожну з них.

Позиція

Перша відмінність полягає в тому, що платні результати пошуку з’являються на початку сторінок результатів пошуку, а органічні результати – під ними.

Час

Ще одна ключова відмінність між платним та органічним пошуком – це час. У разі платного пошуку ви можете швидко отримати результати, тоді як з органічним пошуком результати займають більше часу – часто тижні, місяці, а то й роки. Тож вам доведеться грати на середньо- та довгострокову перспективу з органічним пошуком.

Оплата

Як випливає з назви, ви платите за платний трафік пошуку за принципом оплати за клік (PPC) на основі вартості за клік (CPC).

Це означає, що ви платите комісію щоразу, коли користувач клацає на ваше оголошення. Отже, замість того, щоб покладатися на органічний трафік на ваш вебсайт, ви купуєте трафік для своєї сторінки, оплачуючи Google, щоб ваше оголошення показувалося, коли відвідувач шукає ваше ключове слово.

Для органічного пошуку трафік є безкоштовним, хоча він вимагає вкладення як ресурсів, так і часу.

ROI

З точки зору повернення інвестицій (ROI), набагато легше виміряти платний пошук. Це частково тому, що Google надає більше даних за ключовими словами, які ви можете отримати в Google Analytics (GA4).

Однак з платним пошуком ROI може застигнути або знижуватися з часом. З органічним пошуком ROI трохи важче виміряти, але він часто покращується з часом. У довгостроковій перспективі органічний пошук може дати дуже хороший повернення інвестицій.

Частка трафіку

Щодо частки трафіку, дослідження від BrightEdge показало, що органічний пошук відповідає за 53% всього трафіку на сайт у порівнянні з платним – 15%. Тож левова частка кліків припадає саме на органічні результати.

Як фактично працюють пошукові системи?

Пошукові системи використовуються людьми, коли у них є запит і вони шукають відповідь в Інтернеті.

Алгоритми пошукових систем – це комп’ютерні програми, які шукають підказки, щоб надати пошуковикам точні результати, які вони шукають. Пошукові системи покладаються на алгоритми для пошуку вебсторінок та вирішення, які з них ранжувати для будь-якого даного ключового слова. Не забувайте, що також існують алгоритми соціальних мереж, які слід враховувати під час пошуку.

Є три кроки до того, як працюють пошукові системи: сканування, індексація та ранжування.

Крок 1: сканування пошуковими системами

Перший крок – сканування. Пошукові системи відправляють вебсканери для пошуку нових сторінок і запису інформації про них. Ми іноді називаємо ці вебсканери «павуками», «роботами» або Googlebotами.

Їхня мета – виявити нові вебсторінки, що існують, і періодично перевіряти вміст сторінок, які вони відвідували раніше, щоб побачити, чи вони змінилися або оновилися.

Пошукові системи сканують вебсторінки, слідуючи посиланням, які вони вже виявили. Тож якщо у вас є блог і він посиланням з вашої домашньої сторінки, коли пошукова система сканує вашу домашню сторінку, вона потім знайде інше посилання і може слідувати за посиланням на вашу нову публікацію в блозі.

Крок 2: індексація пошуковими системами

Другий крок – індексація. Індексація – це коли пошукова система вирішує, чи буде вона використовувати контент, який вона сканувала. Якщо пошукова система вважає скановану вебсторінку гідною, вона додається до індексу.

Цей індекс використовується на заключному етапі ранжування. Коли вебсторінка або шматок контенту індексується, він зберігається у базі даних, де його можна згодом отримати. Більшість вебсторінок, які пропонують унікальний та цінний контент, розміщуються в індексі. Отже, це надає потужний стимул створювати унікальний і високоякісний контент.

Крок 3: ранжування пошуковими системами

Третій крок – ранжування. Ранжування може відбуватися лише після сканування та індексації. Пошукові системи використовують понад 200 сигналів ранжування, щоб сортувати та ранжувати контент, і всі вони відповідають одному основному завданню – відповісти на запит пошуковця якомога краще.

Як досягти успіху з SEO

Під час створення контенту найважливішим аспектом є цінність для користувачів. Контент має бути релевантним, якісним та орієнтованим на потреби аудиторії. Не забувайте оптимізувати технічні аспекти сайту, такі як швидкість завантаження, мобільна дружелюбність і внутрішня структура посилань.

Інвестування в SEO є довгостроковим процесом, що потребує систематичної роботи та моніторингу результатів. Пам’ятайте, що конкуренція за перші місця в пошукових системах висока, тому стежте за змінами в алгоритмах та оновлюйте свою стратегію відповідно.

Ключові аспекти для успішного SEO:

1. Дослідження ключових слів

Дослідження ключових слів є основою ефективного SEO. Використовуйте інструменти, такі як Google Keyword Planner, Ahrefs або SEMrush, щоб знайти релевантні ключові слова з високим обсягом пошуку і низькою конкуренцією. Включайте ці ключові слова в свої заголовки, мета-описи, контент та URL.

2. Оптимізація на сторінці

На сторінкові фактори, такі як заголовки, мета-описи, тег H1, підзаголовки (H2, H3), ключові слова, альтернативний текст для зображень і внутрішні посилання, мають бути ретельно опрацьовані. Переконайтеся, що кожна сторінка на вашому сайті оптимізована під конкретне ключове слово або фразу.

3. Якісний контент

Регулярно публікуйте якісний, унікальний та корисний контент, що відповідає на питання вашої аудиторії. Використовуйте різні формати контенту, такі як статті, відео, інфографіка та подкасти, щоб привернути увагу різних сегментів вашої аудиторії.

4. Технічна оптимізація

Переконайтеся, що ваш сайт швидко завантажується, має зручний для мобільних пристроїв дизайн і є безпечним (використовуйте HTTPS). Також важливо створити файл robots.txt і XML карту сайту, щоб допомогти пошуковим системам сканувати ваш сайт.

5. Лінкбілдинг

Зворотні посилання (беклінки) є одним з найважливіших факторів ранжування. Працюйте над створенням якісних беклінків з авторитетних сайтів. Ви можете отримати зворотні посилання через гостьові пости, співпрацю з іншими вебсайтами, обмін посиланнями та участь у різних онлайн-спільнотах.

6. Соціальні сигнали

Хоча соціальні мережі безпосередньо не впливають на ранжування в пошукових системах, вони можуть збільшити видимість вашого контенту і залучити більше трафіку на ваш сайт. Діліться своїм контентом у соціальних мережах, взаємодійте зі своєю аудиторією та створюйте соціальні сигнали, які можуть позитивно вплинути на ваші позиції в пошуку.

7. Аналіз та моніторинг

Регулярно аналізуйте та моніторте результати своєї SEO-кампанії. Використовуйте інструменти, такі як Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs або SEMrush, щоб відстежувати трафік, ключові слова, зворотні посилання та інші важливі метрики. На основі цих даних коригуйте свою стратегію для досягнення кращих результатів.

SEO є постійним процесом, який вимагає терпіння, наполегливості та готовності адаптуватися до змін. Дотримуючись цих принципів та використовуючи ефективні інструменти та методики, ви зможете покращити видимість свого сайту в пошукових системах, залучити більше трафіку та досягти своїх бізнес-цілей.

Деякі приклади сигналів, які пошукові системи використовують для ранжування веб-сторінок:

  • Ключове слово в заголовку – Чи згадане ключове слово або його синонім на сторінці та в заголовку.
  • Швидкість завантаження – Чи швидко завантажується веб-сторінка і чи є вона зручною для мобільних пристроїв.
  • Репутація сайту – Чи вважається веб-сторінка та сайт авторитетними для заданої теми.
  • Зворотні посилання – Кількість та якість зворотних посилань на веб-сторінку.
  • Якість і релевантність контенту – Чи є контент цінним та релевантним для цільової аудиторії сайту.
  • Зручність для мобільних пристроїв – Чи оптимізовані сторінки, контент та зображення для мобільних пристроїв.
алгоритми google

Як Google упорядковує та ранжує результати пошуку?

Google використовує низку алгоритмів, таких як Hummingbird, Panda і RankBrain, щоб визначити, як упорядкувати та ранжувати результати пошуку.

Алгоритм RankBrain на основі машинного навчання будується на Hummingbird і працює наступним чином:

  • Якщо RankBrain бачить слово або фразу, з якими він не знайомий, він використовує штучний інтелект для кращого розуміння, пов’язуючи їх з подібними запитами через вектори слів – іншими словами, розуміє «наміри пошуку».
  • Це дозволяє Google зрозуміти ці запити, перетворюючи ключові слова на відомі теми та концепції, що означає, що він може надавати кращі результати пошуку – навіть коли запити незвичні.
  • Замість спроб бути найкращим результатом за оптимізацією ключових слів, RankBrain винагороджує сайти, які забезпечують задоволення користувачів (вимірюючи це) і повертає результат, який користувач очікує.

Для ранжування варто також враховувати рамку Google EEAT (Досвід, Експертиза, Авторитетність і Надійність), яка може бути не фактором ранжування, але є складовою його інструкцій для оцінювачів якості пошуку.

Як отримати максимальну вигоду від RankBrain

Хороша SEO-стратегія полягає в оптимізації вашого сайту для покращення користувацького досвіду та задоволення, і спробувати отримати максимальну користь від фактора ранжування RankBrain.

Найефективніші способи зробити це:

  • Оптимізуйте заголовки для довгих і середніх ключових слів (фраз і ключових термінів, що складаються з двох-трьох слів).
  • Використовуйте природну мову, пишіть так, як говорять люди, оскільки це більш ймовірно буде зрозуміло і ранжовано. Контент також має бути релевантним та цінним.
  • Оптимізуйте заголовки сторінок та описи, щоб ваш запис був більш ймовірно натиснутий під час пошуку. Показник кліків – це відсоток людей, які бачать вас у Google і потім переходять на ваш сайт.
  • Оптимізуйте контент, щоб збільшити час перебування (тривалість перебування людей на сторінці) і знизити показник відмов (відсоток відвідувачів, які залишають сторінку після перегляду лише однієї сторінки).
  • Покращуйте взаємодії, щоб показати залученість і збільшити час перебування на сторінці. Ви можете зробити це, додаючи відео, розбиваючи текст зображеннями або включаючи цитати чи поради експертів.

Що таке SEO-стратегія?

Як і в будь-якому аспекті цифрового маркетингу, вам потрібна стратегія, щоб успішно впроваджувати, відстежувати та коригувати її. Це також стосується SEO.

SEO-стратегія зосереджена на оптимізації вашого контенту, щоб він займав якомога вищі позиції в пошукових системах – бажано на першій сторінці або в першій позиції. Її мета – збільшити органічний трафік, щоб вас знайшли ваші цільові персони.

Стратегія SEO також допомагає залишатися на правильному шляху з вашим контентом. Замість того, щоб інвестувати час і гроші в контент, який не буде працювати, ви будете створювати якісний контент на основі продуктивності та намірів користувачів.

Як встановити цілі для вашої SEO-стратегії

Встановлення SEO-цілей є важливою частиною будь-якої SEO-стратегії. Важливо встановлювати SEO-цілі і узгоджувати їх з вашими загальними бізнес-цілями, оскільки:

  • Вони сприяють залученню ключових зацікавлених сторін.
  • Вони допомагають формулювати вашу SEO-стратегію.
  • Вони забезпечують досягнення цілей.

Які метрики слід вимірювати для SEO?

Хоча встановлення цілей може здаватися тривалим завданням, їх вимірювання допоможе вам досягти прогресу з вашим SEO у довгостроковій перспективі. Отже, які метрики слід вимірювати для відстеження продуктивності?

  • Ключові слова
  • Органічний трафік
  • Результати SERP
  • Час, проведений на сторінці
  • Рівень залучення
  • Показник кліків
  • Обізнаність про бренд
  • Ліди та дохід
  • Авторитет домену

3 Приклади SEO-цілей

При встановленні цілей та KPI важливо бути реалістичними. Якщо ви тільки починаєте – тобто ви лише починаєте правильно використовувати SEO – будьте скромними у своїх цифрах, але також майте амбіції.

Якщо ви вже використовуєте SEO і бачите результати, будьте більш агресивними у своїх цілях, але базуйте їх на існуючих даних. Встановлення нереалістичних відсотків призведе лише до розчарування.

Ось три приклади SEO-цілей, які можна використовувати як орієнтир для встановлення релевантних цілей для вашого бізнесу або сайту:

  • Перенести 50% наших топ-20 ключових слів на першу сторінку результатів Google протягом дев’яти місяців – ця ціль зосереджується на ранжуванні ключових слів.
  • Покращити наш річний органічний трафік на 20% у третьому кварталі і на 25% у четвертому кварталі – ця ціль зосереджується на збільшенні органічного трафіку на сайті.
  • Збільшити нашу частку SEO-ринку з 3% до 5% у наступному фінансовому році – ця ціль зосереджується на зростанні частки ринку.

Як встановити цілі для різних типів бізнесу

Фокус ваших цілей буде варіюватися в залежності від того, чи ваш бізнес є транзакційним або інформаційним.

Якщо ваш бізнес транзакційний і має елемент електронної комерції, ви захочете встановити свої цілі навколо відстеження продажів і конверсій лідів. Однак, якщо ви некомерційний комерційний сайт, ви захочете зосередитися на генерації лідів.

Якщо ваш бізнес інформаційний, ви більш ймовірно встановлюєте цілі, зосереджуючись на обізнаності про бренд або трафіку на веб-сайт.

Пам’ятайте, навіть коли ви повністю реалізували свою SEO-стратегію, SEO ніколи не закінчується. У SEO може знадобитися змінити тактику в середині шляху, грати довгу гру і чекати, щоб побачити кінцеві результати. Але з міцною SEO-основою та краплею терпіння, переваги вашої SEO-стратегії повинні стати очевидними, призводячи до кращого користувацького досвіду для клієнтів і більше конверсій для вашого бізнесу.

Як стати SEO-спеціалістом

Тепер, коли ви знаєте, що таке SEO і як ним користуватися, чи хочете ви зробити кар’єру в цій галузі? Якщо відповідь так, то вам пощастило. Це не тільки навик, який користується великим попитом у компаній різних галузей, але й дозволяє добре заробляти.

Які найкращі інструменти для SEO?

На щастя, існує безліч чудових ресурсів та інструментів для допомоги у ваших SEO-активностях. Деякі мають безкоштовні плани, інші – платні, тому важливо знайти те, що підходить вам.

Інструменти для ранжування та звітності SEO:

  • Google Search Console (аналіз трафіку та позицій сайту, відстеження помилок)
  • GA4 (аналіз трафіку сайту)
  • Ahrefs (пошук ключових слів, відстеження трафіку та позицій, аналіз конкурентів)
  • SemRush (пошук ключових слів, відстеження трафіку та позицій, аналіз конкурентів)
  • Page Speed Insights (оптимізація завантаження та Core Web Vitals)

Інструменти для аудиту SEO:

  • Screaming Frog
  • SEOptimer
  • Moz

Інструменти для дослідження ключових слів та контенту SEO:

  • Google Keyword Planner
  • Answerthepublic
  • UberSuggest
  • BuzzSumo

Інструменти SEO на базі штучного інтелекту:

  • SEO Clarity
  • Surfer

AI і SEO – що нас чекає?

Штучний інтелект вже використовується для оптимізації багатьох аспектів SEO. Від використання інструментів для допомоги у дослідженні ключових слів та створенні контенту до отримання інсайтів на основі штучного інтелекту та розуміння намірів користувачів.

Розробки, за якими слід стежити у галузі AI та SEO:

  • Досвід генеративного пошуку Google (SGE) – Покращені фрагменти, SGE використовує штучний інтелект для створення детальних результатів, щоб надати користувачам саме те, що вони шукають. Це включає не тільки детальну генеративну відповідь (подібно до ChatGPT), але й пропонує карусель зображень разом із запропонованими питаннями та рекомендаціями. Важливо стежити за тим, як SGE стає більшою складовою у світі пошуку.
  • Прогностична аналітика – Ви можете передбачати зміни в алгоритмах пошуку та адаптувати свою стратегію відповідно. Використовуйте інструменти на базі штучного інтелекту, які аналізують історичні дані та поточні тренди, такі як RankSense, Ahrefs і CognitiveSEO.
  • AI в локальному SEO – Оптимізуйте контент для локалізації на основі уподобань або регіональних факторів. Інструменти, які можуть допомогти, включають Moz Local та BrightSpark.
  • Оптимізація для відповідей – Штучний інтелект змінює те, як користувачі шукають та знаходять інформацію, тому може бути корисно оптимізувати для двигунів відповідей. Інструменти, які можуть допомогти, включають ChatGPT та Google SGE.
  • Відео SEO – Люди люблять відеоконтент, тому важливо оптимізувати ваші відео для SEO, будь то на YouTube або іншим чином.
  • Основні веб-метрики (CWV) – Основні веб-метрики складаються з трьох показників користувацького досвіду, які вимірюють завантаження, інтерактивність і візуальну стабільність веб-сторінки. Їх оптимізація покращить швидкість завантаження сторінки та рейтинг SEO.

Було корисно?

Натисніть на зірочку, щоб оцінити його!

Середній рейтинг 5 / 5. Підрахунок голосів: 1

Поки що немає голосів! Будьте першим, хто оцінить цей пост.

Олена Романів

Олена займається написанням статей та новин на сайті Pryvit.com.ua, а також редагує контент.